Mobiliteit en bereikbaarheid

New Paragraph

Mobiliteit en bereikbaarheid 

Hoe komt u in de wijk, maar ook; hoe komt u er uit? 

 BBV let er op dat de situatie voor de bewoners leefbaar blijft en we onze wijk goed kunnen bereiken en bij ons huis kunnen parkeren, 365 dagen per jaar, ook op wedstrijddagen of tijdens evenementen. 

Verkeerspunt De Roseknoop wordt flink verbouwd. Dat heeft een effect op (het verkeer) op De Veranda.

Ondertussen rijdt tram 23 weer!

Goed nieuws hoewel die bus 175 stiekem toch een beetje gemist wordt...

RET informatie Roseknoop

Voor wat betreft het verkeer zien wij (nog meer) sluipverkeer dat via De Veranda en de Korte Stadionweg richting centrum gaat, en vice versa.

Laat ons weten wat u ervaringen zijn, dat kan via de mail of op onze Facebook pagina.

De steiger aan de Piet Smitkade is geschikt voor allerlei soorten schepen zoals u regelmatig kunt zien.

De watertaxi's natuurlijk, maar ook zien we bij (grote) wedstrijden de Spido, de Pannenkoekenboot, en in  weekends de nodige partyschepen.

Echter de Waterbus stopt niet bij De  Veranda. Met de nieuwbouw in het vooruitzicht gaat BBV zich hard maken voor een vaste halte van de waterbus.

BBV Visie Parkeerbeleid De Veranda

Het parkeerprobleem op De Veranda speelt 365 dagen per jaar en niet alleen als er gevoetbald wordt.

Daarom zijn er vanuit de BBV concrete voorstellen gedaan in de richting van de Gemeente Rotterdam over hoe wij het parkeren in de wijk willen hebben.

Helaas bleek dat de door BBV voorgestelde permanente parkeerduur-beperking van 60 minuten niet samen met betaald parkeren is toegestaan.

Dan gaan we weer terug naar onze oorspronkelijke wens: parkeren op Piet Smitkade en zijstraten alleen voor vergunninghouders.

Dat het druk is tijdens evenementen weten we allemaal op De Veranda.

Bij de UEAFA Nations League finale was het slechter dan ooit geregeld, met als gevolg bewoners die tevergeefs een plaatsje zoeken, auto's op de stoep en ver na middernacht verkeer dat toeterend de wijk uit probeert te komen.

Vanuit De Kuip zijn de maatregelen nu wat aangepast:

- de verkeersregelaars staan er eerder dan 3 uur voor de wedstrijd

- de verkeersregelaars blijven tijdens de wedstrijd bij de afgesloten straten staan

- het verkeer dat De Veranda verlaat doet die via Cor Kieboom - Burgerhoutse straat (behalve het verkeer uit de garage, dat de andere kant op wordt geleid).

We weten ook dat daar altijd mensen zullen doorglippen die de straten bezet houden - of zelfs in de gebouwen parkeren als ze de kans krijgen.

Als Piet Smitkade en zijstraten alleen voor vergunningshouders worden is er geen probleem meer.....

Share by: